Kicki, kaffe och köksfönster

Idag har jag hängt med Kicki mest hela dagen och kommer att hänga med Kicki mest hela natten!
Vi jobbar nämligen tillsammans idag!

Min dag startade med att Hiro bråkade och Rickard gick till jobbet. Jag kände mej ganska pigg så jag gick oxå upp, kokade kaffe och satte mej i lugnan ro och testade mina nya "utseendeprodukter", nämligen Depends ögonbrynstrimmer (asbra!? Rekommenderad av Kicki), Depends ögonbrynspenna (inte asbra för mina glesa pannmustascher, den frick Kicki) och min nya mirakelmascara från Fiberwig! Den ger lååånga fina (?) ögonfransar! Rekommenderas tillsammans med trimmern (inte som kombination)!

Det blir mycket Kicki i det här inlägget, men det gör väl inget för Kicki är ju så underbar och hon fyller år imorgon!!!
Då blir det kalas minsann!

Om vi nu återgår till dagens händelser så kan jag berätta att efter att ha gått runt med en lös tandställning i en dryg vecka så var jag hos tandläkaren imorse och fick trådjäkeln fastlimmad där den hör hemma!

Gick på stan med Kicki och åt anka på Parn (som det visst heter), fan vad gott det var, köpte födelsedagspresent till Mr. Brukare, handlade rostbiff, potatis och ett kilo lösgodis!

Jag har druckit ca 6 koppar kaffe so far idag och kissat ca 12 koppar...
Ringde Johan och bad honom att sällskapa mej för jag skulle gå på visning av en tvåa i huset mittemot deras lägenhet. Vi knallade över gatan och försökte lista ut hur vi skulle komma in genom porten som var aslåst. Som tur var så öppnade en liten späd tant åt oss, vi gick ner en halv våning och ringde på dörren. En tjej i mjukisbyxor öppnade och jag blev ännu mera nojjig för att ha tagit fel på datum.
Hon och hennes kille satt och käkade fiskpinnar, men datumet och tiden var rätt så de bjöd in oss och vi kollade runt i tvåan som var fin och rymlig! Dessutom ser man Rickard och Johans köksfönster från den lägenhetens köksfönster. Det skulle vara perfekt om Sune och Hiro skulle vilja vinka till varandra!

Nu när jag kom till jobbet hade jag tänkt att jag skulle tacka ja till lägenhetserbjudandet, trots att jag bara hade plats 14 i kön. Då ser jag att sista datumet att tacka ja var den 24.e mars!!! Hur fan har de tänkt att man ska kunna tacka ja till en lägenhet då visningen är dagen efter OSA-dagen??? Un-fucking-believable. Jag mejlade bobutiken och uttryckte mitt missnöje. Oh well, är det inte meningen att jag ska ha den så är det så det får vara, då dyker nåt bättre upp.

Nu sitter Kicki med sin tjusiga och vältränade rygg mot mej och löser korsord, snart ska klyftpotatisen in i ugnen och godispulandet har avtagit för att vi ska kunna arbeta upp nån slags hungerkänsla.

Längtar tills imorgon bitti då jag får krypa ner hos min älsky!!!

Kommentarer
Postat av: Marrmarr

Så mysigt att läsa din blogg, känns som att du ska jobba natt lite oftare för att du ska skriva mera ;P

Hur gick det med lägenheten? Glömde ju fråga i tele tidigare... Happy jobbing and keep on blogging X

2010-03-27 @ 23:31:15
Postat av: Tove

jag håller med ovanstående om mer blogginlägg ^^

2010-03-28 @ 23:08:34
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0