Klirrkassar och buss-slir

Got the Graveyard shift.
Det var ett tag sen sist, var tvungen att ställa in i onsdags på grund av S.N.O.R. (Seriöst Näsrinnande Och Rackabajsarfeber).

Vaffan är grejen med snöhärket?! Nu får det fan vara nog!!! Igår efter jobbet ville jag ta bussen hem för jag hade två tunga lila klirr-kassar att kånka på och snön föll som dun från sönder-kudd-krigade dunkuddar i ett rum med  för stark AC.
Tror ni jag fick åka eller??? Ja, det fick jag.
Men bara så långt som till den lilla backen vid Kulturskolan, för vid rödljuset tog det stopp. Busschauffören såg helt panikslagen ut och slirade upp och ner och lamellstanken fyllde bussen. Till slut gav han upp och meddelade att det var avstigning för samtliga passagerare som gällde.
Det var bara för mig att pulsa hem i mina föga köldtåliga Cheap Mondaysneakers med de två kassarna hånfullt klirrande kring benen.
Hemma, duscha, sminka, stajla, för kvällen skulle tillbringas i Rosenlund hos Joanne för att fira Marres 17-årsdag i efterskott (minst sagt).
Rickard och jag stämde träff vid kiosken i ovan nämnda stadsdel. Han skulle promenera och jag skulle ta bussen.
Tror ni jag fick åka eller??? Ja, det fick jag.
Jag höll tummarna för att ingen skulle plinga vid Polhemsgatan, men nog fan var det nån lat jävel som gjorde det.
Bussfan fastnade såklart. Big whoop...
Den här chauffören hade dock bättre tålamod än den förre och han skickade ut några grabbar att, i sann Ricky Gervais-anda, hjälpa honom att backa och mickla sej ur snön.
Success!!!
Vi hade en jättemysig och rolig kväll hos Joanne! Jill, Rickard och jag drog tidigare, de anda skulle ut och vidare.
Det måste gått vilt till, för tydligen lyckades Marre kröka bort sin mobil. Typiskt 17-åringar... Hey! Hur kom du in på krogen förresten?! Falskleg?

Imorgon skulle jag ha jobbat med min kära Tove.
Men tror ni jag ska det eller??? Nej, det ska jag inte.
Hon har gått och snöat in sej och sina döttrar i Småland! jävla klantigt!!! ;)
Jag har pratat med hennes David på facebook en stor del av kvällen. Bland annat om politik, komiker, diverse bravader och dubbelgångare.
Vi bestämde även att vi ska ta den sedan länge omtalade middagen (som INTE är en parmiddag) nu på lördag. Det ser jag fram emot!!!

Min fina boyfriend har gjort klart Pretzeltown-hemsidan! Spana in hur jävla snygg den blev:
http://pretzeltownfestival.se/

♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♫♪♪♫♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪
Tonight's soundtrack: Koka-Kola Veins med the Tough Alliance
♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪♫♪♪


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0