Helgens bravader

"Oj", tänker ni. "Hu, vad tidigt Cathrine skriver inlägg."
Det är väl befogat, klockan är tio över fem ju. En normal människa ligger ju och sover nu.
Jag var så förjävla trött igårkväll att jag var tvungen att sova första delan av passet, då jag vanligtvis sitter vaken.
Jag tror att datorviruset smugit sej tillbaka in i min dator. Därför lämnade jag den hemma. Anneli var gullig och lånade ut sin Macbook till mej, så jag slipper ha tråkigt inatt oxå!
OoOoOoh! Fudge!
Idag är jag ledig! Skönt efter den intensiva och utmanande helg jag haft!
Fredagen spenderades på stan. Typ uteslutande. Rickard och jag gick ner vid typ ett och sen åkte han hem och deklarerade lite, jag stannade kvar. Till klockan SJU!!! Scannade av alla butiker av intresse, däribland Carlings x3 gånger för gratis toalettbesök, haha.
Den sista timmen-och-halvan umgicks jag med Kicki the Cutter (och Sara en stund).
Sen mötte jag Rickard som var tillbaka på stan för fredagsmiddagen. Vi mötte upp Johan, Chrille, Fransen, Malin och Joanne bara minuter senare, gick till Mongolen på Nygatan för fantastiskt god buffé!
Efteråt var det filmtajm i Rickards rum på Östergatan. Äntligen äntligen fick jag se min efterlängtade "Where the Wild Things Are"!!! Den var precis så magisk, konstig och småläskig på samma sätt som jag minns att boken var.
Coolt soundtrack dessutom, kanske skulle kunna vara nåt att teckna/måla till?
I lördags fyllde min käre fader, symbol och förebild, år. Lisa och jag var i Ritorp och det lagades gooood mat och underbar tårta som vi freestajlade fram med hjälp av: Färdiga tårtbottnar, frysta tinade sockrade hallon, chokladsås, hallonmousse och ännu mer chokladsås som insida. På utsidan blev det chokladglasyr (inspiration från Fransen) och geléhallon.
Tårtan blev fantastisk och helt oslagbar i kombination med fotogluttande från pappas och Lisas senaste Boston/New York-resa och Turkietresan 2008.
Lördag morgon var sista gången jag och Rickard sågs den här helgen. Han och bandet hade fått en spelning i Ljungby, Småland och hade hyrt en bil till sin miniturné! Det lät på Rickard som om spelningen gick bra, fler åskådare än senast! Ser fram emot videoinspelningen och redovisningen!
Ja, sen har jag ju jobbat natt fram tills typ snart, så jag har inte umgåtts med min älsky på hela helgen... Jag har längtat efter honom så mycket!!!
Annars då? (SKRYTVARNING UTFÄRDAS!!!) Jo, jag har KICKAT så jävla mycket ASS på jobbet (Carlings) både lördag och söndag!!! Krossat budget, fixat bonus (50% resp. 20%) och ägt på ppk-fronten med 2,23 resp 2,36! (för er som inte fattar vad jag snackar om: Vi tar det en annan gång muntligt. Det gick helt enkelt förjävla bra!) Fick två beröm-sms av regionschefen, vilket värmer lite extra! Detta var även en gratischans att visa framfötterna eftersom detta var helgen då alla butikschefer var på kickoff. Är rent ut sagt svinnöjd! (Icke att förglömma är ju så klart den legendariske Thomas fantastiska insatser i lördags! Utan honom hade det inte varit möjligt! Vilken man! Vilken hjälte! Vilket samarbete!)
Oj! Det snöar lite ute!
Idag (klockan två) kommer jag befinna mej hos Telgebostäder för att skriva på kontrakt för nya lägenheten! Spännande!!! Inflytt är den 1:a juni!!!
Är det kanske någon som skulle vara intresserad av min kära gamla lägenhet i Mariekäll, måntro? Let me know i sånnafall!
Lyssnar på "Ni Fu Ni Fa" med Ska-P just nu, den är väldans bra! Lyssna in den!
Nehej. Färdigsvamlat för idag!
Fridens!

Kommentarer
Postat av: Cathrine

...Och det blir visst inga mellanrum mellan styckena när man författar på en mac... Skummers..

2010-04-19 @ 06:01:15
Postat av: Billy J.

Testa Shift + Enter när du vill göra mellanrum mellan styckena. Det brukar funka.

2010-04-19 @ 19:44:41
URL: http://billyj.bloggie.se
Postat av: Marroo the prylbög

Grattis till lägenhet och för att du kickade ask på jobbet!!

Jag hade kunnat ta din lägenhet eftersom att jag inte vet om jag kommer ha nåt att återvända till haha. Vem vet, kanske stannar här lite längre tom..?

Anyways, härligt att läsa som vanligt, är grymt nyfiken på vad ni sysslar med där hemma, så fler (*host*Jill*host) får gärna uppdatera sina bloggar! Samtidigt blir jag så himla avis för jag missar ju allting D: Dilemma, dilemma.



Saknar varje dag, idag extra mkt T T

2010-04-20 @ 12:56:09
URL: http://twitter.com/marikadesu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0