Död åt alla äckliga parasiter! Länge leve kärleken!

Min pojkvän är så jävla underbar!!!
Förra gången jag jobbade natt satt jag vid datorn och surfade runt och lyssnade på bra musik i godan ro.
Helt plötsligt dök det upp en massa rutor med felmeddelanden och VARNING, DU HAR FÅTT JÄTTEMYCKET FARLIGA VIRUS!!!
Jag tryckte på grejer i ren förtvivlan och meddelandena försvann inte, så jag startade om datorn; meddelandena var kvar...
"Happ, jävla parasiter...", tänkte jag, gav upp och satte mej och ritade och hade tråkigt i ottan istället.
Lämnade datorn hemma hos Rickard i förhoppning om att han skulle kunna fixa den.
Igår kväll var den fortfarande orörd och jag tänkte att jag skulle ägna lite tid åt att hitta en jättejättebra och spännande bok att fördriva tiden med under det kommande nattpasset.
Gick till jobbet idag utan dator och en nyinförskaffad engelsk pocket... Hm. Hur länge kan den hålla mej road och få tiden att gå...?

Nyss ringde Rickard och bad mej skynda mej ner till porten.
Jag skyndade ner och han förklarade att han bara ville säga hej och pussas lite i fem sekunder innan han måste springa till bussen.
Han började gå mot bussen och pekade mot bänken till höger om porten och sa: "Hej då! Och där har du din dator, förresten ;)."

Han är så gullig!!! Jag älskar sånna spontana överraskningar! Inte nog med att jag fick träffa honom en snabbis och pussas lite, han gjorde hela min natt uthärdlig! Förutsatt att inte viruset kommer tillbaka, vill säga...
Tack!!!

Annars då...? Jo, jag väntar på svar från Telgebostäder.
Jag fick nämligen ett telefonsamtal från dom förra veckan där dom tillkännagav att lägenheten på Östergatan är min! Jag tackade ja efter några timmars betänketid och lämnade in mina arbetsgivarintyg igår. Nu väntar jag som sagt bara på svar om att papprena är i sin ordning så att jag kan komma in och skriva på papper.
Därmed kan jag säga upp min nuvarande lägenhet i Mariekäll och börja planera inför ett större och lägenhetligare boende i Grusåsen!
Spännande om inte annat!!!

Stort grattis till goa gamla Dessi som fyller 24 imorgon!!! Grattis grattis och sorry igen att jag inte kan komma på kalaset! Vi får fira och umgås snart iallafall!

Ha det bäst! Fridens!

Kommentarer
Postat av: Marre

YES!!!

Grattis till lägenheten, papirena borde inte vara några problem! Fast man vet aldrig med TB haha.

Jag begär återigen att du ska jobba natt lite oftare för du bloggar ju då!!! Hur ska jag annars veta vad som sker i tokstan? Kan inte direkt ringa... Hmm...

Rykten går om att ni har sol!! Är det sant?? För i såna fall har ni snott våran vår!! Här är det fan svinkallt, fryser "hemma", fryser ute, fryser i skolan... Gagagagaga trodde det skulle vara lite varmare här men nää... Bara för det så kommer sommaren säkert bli olidligt het.. Jaja.



Blogga mera och hälsa flera!

xxxxx

2010-04-15 @ 14:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0